بلاگ

مهم ترین معیارها برای ارزیابی موفقیت تجارت‌های الکترونیک

مخاطب این محتوا صاحبان کسب‌‌وکارهای آنلاین، کارشناسان سئو و دیجیتال مارکترها هستند. یعنی کسانی که در دنیای پیچیده‌ی ایکامرس فعالیت می‌کنند. تجارت الکترونیک (Ecommerce) در بستر اینترنت انجام می‌شود. اما اینترنت به تنهایی خرید و فروش انواع کالا و خدمات (تجارت الکترونیک) را ممکن نکرده است. خرید و فروش کالا و خدمات در بیشتر موارد در وبسایت‌های فروشگاهی (Ecommerce Websites) اتفاق می‌افتد. 

وقتی همه‌چیز در سایت اتفاق می‌افتد، یعنی همه‌چیز را می‌شود ثبت کرد. می‌شود این‌طور گفت که صاحبان فروشگا‌های آنلاین هر حرکت کاربر و هر کلیک او را از زمانی که وارد سایت می‌شود و حتی اینکه از کجا (کدام لینک) وارد سایت شده است، می‌دانند. البته، حجم اطلاعاتی که صاحب فروشگاه می‌‌تواند داشته باشد بسیار بیشتر است. هر کاربر روی کدام تبلیغات کلیک کرده، هر کاربر کدام محصولات را دیده، هر کاربر چه مدت در صفحه‌ی یک محصول مانده، کاربر تا کجا برای خرید یک محصول پیش رفته و منصرف شده است و … . 

نکته اینجاست که تک تک آن جزئیات و رفتارها در موفقیت کسب‌وکار اثرگذار است، اما موفقیت یک فروشگاه اینترنتی را تعداد کلیک‌ها یا مدت زمانی که کاربر در صفحه‌ی محصول می‌گذراند مشخص نمی‌کند. موفقیت یک سایت فروشگاهی را رقم فروش ماهانه نیز به تنهایی مشخص نمی‌کند. کسب‌وکارهای آنلاین یا در مسیر رشد و بزرگ‌تر شدن قرار دارند یا در مسیر حذف و فراموش شدن.

پس، در دوران تجارت الکترونیک فقط یک معیار نیست که ماندن یا حذف شدن کسب‌وکارها را معلوم می‌کند. مجموعه‌ای از معیارها، که هر کدام برای خودش دنیایی است پر جزئیات، برای ارزیابی وضعیت یک وبسایت فروشگاهی و موفق بودن یا نبودنش باید در نظر گرفته شود. 

مهم ترین معیارها برای ارزیابی موفقیت وبسایت های فروشگاهی

مهم ترین معیارها برای ارزیابی موفقیت فروشگاه های اینترنتی

 چند معیار وجود دارد که اگر وبسایت فروشگاهی در حد قابل‌قبولی آن‌ها را داشته باشد، در مسیر موفقیت و رشد قرار گرفته است. مهم نیست صاحب فروشگاهی به بزرگی آمازون هستید یا به تازگی کسب‌وکار آنلاین خود را راه انداخته‌اید، شما (صاحبان و تصمیم‌گیرندگان در سایت‌های فروشگاهی) باید برای ارزیابی وضعیت کسب‌وکار خود بیش از هر چیز دیگری معیارهای زیر را به دقت زیر نظر داشته باشید. 

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها