بلاگ

معمای الگوریتم های سوشال مدیا

الگوریتم های سوشال مدیا چه می‌کنند؟

شبکه‌‌های اجتماعی دریایی از محتوا را در خود جای دادند. ترندهای سوشال مدیا مارکتینگ نشان می‌دهد که نیمی از جمعیت کره‌ی زمین کاربران فعال شبکه‌‌های اجتماعی هستند. فقط در اینستاگرام، تا امروز بیش از ۴۰ میلیارد عکس‌‌ و ویدئو به اشتراک گذاشته شده است. هر روز هم به آن تعداد افزوده می‌شود. به تعداد محتواهای شبکه‌های اجتماعی دیگر هم هر لحظه افزوده می‌شود. 

خب، چطور این حجم عظیم از محتوا باید سروسامان بگیرد؟ محتواها موضوعات مختلفی دارند و طبیعی است که هر کاربر به همه‌ی موضوعات علاقه‌مند نیست. کسب‌وکارها هم محتوای تبلیغاتی برای شبکه‌های اجتماعی تولید می‌کنند و توقع دارند که آن محتوا به مخاطب (مشتری بالقوه) برند نمایش داده شود. مهم‌تر اینکه وقتی کاربری اینستاگرام یا توییرش را باز می‌کند، به چه ترتیب و بر چه اساسی باید محتواها به او نمایش داده شود و فید او منظم شود؟ به ترتیب زمان انتشار محتواها یا حسابی که محتوا را منتشر کرده است؟

چرا الگوریتم های شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ مهم‌اند؟

سوشال مدیا قدرتمندترین ابزار در دیجیتال مارکتینگ است. چون در حال حاضر، شبکه‌های اجتماعی بهترین پلتفرم برای رساندن پیام‌های تبلیغاتی به بازار هدف به حساب می‌آیند. جایی که نیمی از جمعیت کره‌ی زمین هر روز در آن حضور دارند، از آن اطلاعات و ایده می‌گیرند و از طریق آن اطلاعات و ایده‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند؛ جایی است که مشتریان بالفعل و بالقوه‌ی کسب‌‌وکارهای مختلف حضور دارند. علاوه بر آن،‌ عصر سوشال کامرس از راه رسیده است. شبکه‌‌های اجتماعی دیگر فقط ابزاری برای بازاریابی و معرفی کالا و خدمات نیستند،  آن‌ها کم کم به مغازه‌های آنلاین کسب‌وکارها تبدیل می‌شوند. 

اهمیت و قدرت شبکه‌های اجتماعی سبب شده است تا تخصص‌های جدیدی به تیم دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکارها اضافه شوند: سوشال مدیا مارکتینگ و کانتنت مارکتینگ. بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی با دیگر رسانه‌ها و پلتفرم‌های آنلاین فرق دارد. محتوایی که برای سوشال مدیا تولید می‌شود نیز با محتوایی که برای سایت تولید می‌شود فرق دارد. به همین دلیل، کارشناس شبکه‌‌های اجتماعی و کانتنت مارکتر کسانی هستند که هر شبکه‌ی اجتماعی و مخاطبان آن را خیلی خوب می‌شناسند و فعالیت‌های برند را در هر شبکه متناسب با آن شبکه و مخاطبانش برنامه‌ریزی می‌کنند. 

کسب‌وکارها معمولا در چند شبکه‌ی اجتماعی حساب کاربری دارند. طبیعی است که نیاز دارند تا دنبال کنندگان زیادی برای خود جذب کنند و آن‌ها را نگه دارند. جذب و حفظ کاربر در سوشال مدیا به عهده‌ی بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ است. کانتنت مارکتر‌‌ها می‌دانند باید محتواهایی برای سوشال مدیا تولید کنند که کاربر را وادار به واکنش نشان دادن و تعامل کند. اما چرا؟ چون بازاریاب محتوا می‌داند الگوریتم‌های شبکه‌‌‌های اجتماعی چطور کار می‌کنند. 

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها